25 July 2013

Libur: Iftar at Restoren Mee Udang Mak Jah



Bulan Ramadhan ini semestinya umat Islam tidak terlepas untuk berbuka dengan juadah yang enak-enak dan menyelerakan. Perkara ini juga tidak terlepas untuk aku. Memang betul, kita perlu bersederhana sewaktu berbuka tapi jika sekali sekala nak makan grand, apa salahnya kan? So, baru-baru ni, aku berbuka bersama isteri dan keluarga adik ipar aku di Restoren Mee Udang Mak Jah.

Restoren ini terletak di Wangsa Maju, berdekatan dengan Wangsa Walk dan AEON Big. 

Menu hidangan mereka sangat best. And of course, speciality mereka adalah mee udang. Kepada mereka yang suka makan mee, aku sarankan korang pergi ke restoren ini dan rasa sendiri mee udang mereka. Di sini, mee udang mereka sangat best kerana menghidangkan udang-udang yang debab-debab dan besar. Lagi-lagi kalau korang order mee udang special. Super size kot udang mereka. Memang puas hati.


Selain daripada special dish mereka iaitu mee udang, menu lain juga sangat lazat. Ada mee goreng udang, char kuey teow, nasi goreng dan pelbagai masakan melayu yang lain. Rata-rata, apa yang ada di restoren melayu yang lain, ada di sini juga. Baverage mereka pun best. Korang patut cuba jus-jus mereka juga. Aku tengok pelanggan lain minum jus-jus gelas besar. Sangat mengiurkan.

Dari segi servis juga mereka not bad. Cepat siapkan makanan mereka walaupun orang tengah ramai. Dan harga pun boleh dikatakan berpatutan dengan hidangan yang sedap, servis yang baik dan persekitaran yang tenang disediakan di sana. So, boleh dikatakan aku berpuas hati menikmati iftar aku di sana. So, korang mesti cuba. Kalau tak, rugi.

p/s: Kalau nak berbuka di Restoren Mak Jah, korang kena buat reservation dulu cepat-cepat. Kalau tak, melepas la korang.


1 comment:

HiDDeN pRecIoUs said...

ni kali kedua kite mkn kt cni..1st time pon masa puasa thn lepas..mee udang dia mmg thumbs up...salute~

Let's Interact!

me>