22 March 2013

Dinner at Village View Restaurant, Bandar Baru Bangi

Haa.. another entry mengenai "trip makan" aku. Hehe. Actually, tempat ni aku pergi dalam bulan Febuari lepas. Ia adalah pada Valentine's Day. Ye.. aku tau ramai radikal-radikal luar sana yang akan menempelak aku sambut V-Day dan probably ada juga yang akan memandang serong terhadap tindakan aku, tapi aku tak pedulik. Aku sambut pun bersama isteri aku jugak. Dah halal kan? Dapat pahala lagi ada la bila ber-romantis berdua. Lagipun bukan semata-mata kerana V-Day tu, tapi aku sememangnya nak bawak isteri aku makan tempat yang best. So, what?

Village View bertempat di Bangi. Dia ada dua cawangan di sana dan yang aku pergi berada di Jalan Saujana Off Persiaran Jaya, yang berdekatan Restoran SoHo tu. Bagi yang first time nak pergi sana, barangkali korang akan tersesat sekejap kerana jalan masuk ke entrance restoren ni, memang agak macam mengelirukan. Nampak macam jalan menuju ke hutan, tapi tup tup ada pintu masuk. 

Aku memilih restoren ni sebab ia cozy. Itu yang paling penting la bagi aku. Aku tak suka makan di tempat yang bingit dan huru-hara. Barangkali jiwa aku memang sukakan ketenangan dan di Village View ni, sedikit sebanyak aku dapat penuhi kriteria itu. Meja yang kami pula berada betul-betul sebelah kolam ikan, so ia amat menyelesakan minda sambil bunyi kocakan air manja yang dihasilkan oleh pergerakan ikan-ikan dalam kolam tu membelai halwa telinga.

Restoren ini terkenal dengan makanan melayunya. Tapi for some reason, aku memilih untuk menjamu selera aku dengan hidangan western mereka malam itu. Hey, western mereka pun not bad ok. Di sini, baverage mereka pun best serta segar. Kalau korang jejak kaki ke sini, pastikan korang order air jus buah-buahan. Ia fresh serta pure. Kalau order air apple, boleh terasa puree apple tu dalam jus.





Bertemakan cozy, restoren ini memiliki lighting yang baik untuk para pengunjung merehatkan mata dengan lampu-lampu yang bersahaja dan tidak terlampau terang. Ia membangkitkan suasana harmoni serta ceria apabila melihat set-set restoren yang melambangkan modern village. Servis layanan di sini pun memuaskan di mana warga staff mereka friendly serta tidak bermasam muka seperti restoren-restoren yang lain. 

Harga mereka pun sangat berpatutan. Harga mereka standard restoren 3 bintang, tetapi bersuasanakan 4 bintang. Di restoren ini juga korang boleh booking untuk reservation seandainya suatu hari nanti nak bawak family makan atau nak buat meeting. Bukan itu sahaja, mereka juga menyediakan servis untuk majlis perkahwinan seandainya korang berminat nak langsungkan hari bahagia korang di sana. Restoren tersebut boleh muatkan seramai 300++ tetamu berserta penyediaan hidangan-hidangan makan sekali. Harga? Hm... Sorry aku tak tanya la pulak kan masa tu. Hehe. Tapi korang boleh je call mereka untuk inquiry.

So, kalau korang nak try tempat yang aku kunjungi ni, sila klik di link yang aku letak kat bawah ini untuk menuju ke sana. I had a great night with my wife that day. I hope you'll have yours too.


p/s: Memang kami akan pergi lagi nanti.

No comments:

Let's Interact!

me>