18 December 2012

Double Apple Slym: Mari Kurus!!


Aku sewaktu muda dulu merupakan salah seorang yang aktif dan outgoing. Memang serius beb. Badan aku kurus berotot dan stamina agak tinggi. Biasalah kan student. Petang-petang main bola. Malam-malam ada masa je futsal pulak. Tu blom lagi dikira pergi gym, badminton dan aktviti-aktiviti outdoor yang lain. Berat aku memang 70kg je range dia. Tu paling max. Dan ye, masa tu aku rasa yang aku ni memang jenis ringan. Tak boleh nak naik dah lepas tu.

Tapi itu sekadar ramalan.....

Selepas tamat pengajian, aku start bekerja di Celcom dan disitu lah progress badan aku bermula. Badan yang dulu 70kg, sudah mula naik 3-4kg. Mana tak nya, masa tu kerja stress gila-gila. Aku bekerja di bahagian perkhidmatan pelanggan dan tak banyak masa untuk beriadah. Otot-otot yang keras dulu semakin kendur dan berlemak. Aku mulai membulat. Sampai aku lihat diri aku di cermin, aku sendiri yang bertanya ,"siapa dia ni?". Dan kini, setelah beberapa tahun berlalu, pelbagai jenis kerja aku buat, dan sudah berkahwin, berat last yang aku rekod adalah 81kg. Aku rasa seandainya aku tidak jaga lagi badan ni, perhaps dalam usia 35 tahun aku bakal mempunyai penyakit kronik seperti penyakit jantung dan sebagainya. So perubahan harus dilakukan.

So, aku start la try tak makan nasi la dan try berdiet dengan kurangkan makan daging dan sebagainya. Tapi, aku tak rasa yang aku boleh bertahan lama dalam badan aku, aku perlukan nasi dan lauk pauk yang sedap-sedap belaka!


Sehinggalah aku diperkenalkan kepada Double Apple Slym oleh member aku Syakiella Lee. Ia sejenis minuman yang melawaskan makanan dalam perut serta membuang toksik-toksik yang tidak patut. Dan ye, side effect dia, aku kerap ke toilet membuang toksik-toksik dan kalori-kalori yang tidak diperlukan. Mula-mula memang perit sebab sakit perut je kan tapi kesan dia baik. Aku rasa lebih segar dan berat aku pun menurun. Setelah beberapa hari amalkan Double Apple Slym ni, perut aku dah harmoni dengan cecair ni.


Aku try seminggu dulu minum, dan dalam seminggu boleh nampak result. Kalau dulu berat aku 81kg, setelah seminggu berat aku 78.7kg! hampir 3kg turun dalam seminggu. So, aku nak teruskan jugak diet ni dan tengok progress dia macam mana.

Korang nak? Hubungi aku. Letak message di fan page The Kufazuke Show di facebook pun boleh.

p/s: Tak sabar nak tengok result sebulan. Hehe.

No comments:

Let's Interact!

me>