28 March 2012

Band: Couple


Another great indie band from Malaysia. What can I say? Band ni sangat best dan beri kesan yang besar terhadap pop culture muzik Malaysia. Aku still ingat first time dengar lagu mereka ni, aku ingat aku dengar band-band era 60's. And yang bestnya, tak banyak band Malaysia yang tampil dengan genre, imej yang simple sebegini. And of course, sebab mereka ada gitaris perempuan dalam band mereka.

Lagu-lagu yang aku favourite nak dengar adalah seperti Tentang Kita, Say Hi dan Are You Ready? Apa yang aku boleh nampak elemen yang seronok tengok band ni adalah, mereka ni bila perform, atau interact memang nampak sangat happy. Elemen itu yang menjadikan lagu mereka rancak dan seronok untuk didengar.



Band ini consist of:

Aidil - Vokal + Gitar
Ariana - Gitar
Masrin - Bass
Shahrin - Drum

Couple telah release beberapa album iaitu:

Top Of The Pop (2006)
Teenage Disc Fantastic (2008)
Pop Tak Masuk Radio (2009)

Mereka juga menerbitkan banyak EP dan kompilasi sepanjang karier mereka di dalam industri muzik. Dan lagu-lagu mereka pun banyak muncul dalam filem-filem dan drama seperti "Kami The Series" dan "Gedebe".

Muzik mereka sangat santai dan relax. Riff-riff yang simple dan beat yang melodic membuatkan anda terpegun dengan hasil karya mereka. Jadi, andai korang penggemar irama 60's yang diadun dengan beat yang catchy, try la jamukan telinga anda dengan irama Couple. Anda pasti suka!


p/s: Aidil juga menulis untuk surat khabar The Star.. seronok baca review dia...



No comments:

Let's Interact!

me>